mandag 19. august 2013

Tøff start på mandagen!


Mandag er lik trening. Men, makan til trening jeg har gjort i dag, det hører ikke så ofte med. I dag fikk jeg en mulighet til å være med på triathloncup i regi av Arendal triathlon og tenkte at jeg måtte gripe sjansen. Denne gjengen her leker ikke trening og helsefrøken kan dessverre ikke måle seg opp mot disse sprekingene. Men, det er nå slik her i verden at en aldri kan bli flinkere til noe dersom en aldri prøver. Så, avgårde med meg! Dagens utfordring var 500 m svømming, 2 mil sykling og 4,4 km løping.

Jeg foretrekker jo å løpe og har ikke trent verken sykkel eller svømming siden jeg deltok på Hove Tri i juni. Det var helt tydelig i hvert fall. Svømmingen er jo som den er, men tror allikevel jeg svømte bittelitt fortere i dag enn forrige gang. Syklingen er dessverre for dårlig da jeg sliter med å komme opp i både fart og puls. Har nok mye å lære her. Løpingen derimot, den har jeg kontroll på. Følte jeg løp relativt bra, men skjønte etterhvert at jeg hadde løpt feil. Kjente at det var en smule irriterende, men det går fort over. Målet mitt var å få til en morsom og god treningsøkt og det lyktes jeg i.





Min heiagjeng er fornøyd uansett:)

Og selv om jeg fikk minuspoeng for løpingen, fikk jeg plusspoeng for at antrekket stod i stil til både sko og hodetelefoner. Haha! en får putte i sekken det en kan:)

Uansett, det var lurt av meg å være med på dette. Det er jo så sosialt og gøy med triathlon! For ei som stort sett alltid trener alene, merker jeg helt klart at det er mer motiverende å trene sammen med andre. JA til mer av det i tiden fremover!

Miljøet i klubben er fantastisk. Fellestreninger tre ganger i uken, treningsleirer og andre turer,  samt rabatter på treningstøy er bare noe av det klubben tilbyr. Dessuten er denne gjengen kjempe hyggelige og liker å lære bort det de kan til nye medlemmer.

Lyst til å prøve triathlon? Klikk HER! for mer informasjon. 

Det var ikke siste gang helsefrøken deltar i cupen. Målet for neste gang må være å få poeng for mer enn kun bekledningen;)

Takk for i dag!

- Helsefrøken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar