søndag 18. august 2013

29 år og ny ukemeny!



I dag er helsefrøken bursdagsfrøken! 29 år siden jeg først så dagens lys. Hjelpes, tiden flyr. Tenk at tyveårene snart er passé.

Jeg innrømmer at jeg liker veldig godt å ha bursdag. En dag som bare er min. Så koselig med alle meldinger som tikker inn fra nær og fjern. Og ikke minst at solen tilslutt bestemte seg å vise seg fra sin beste side. Helsefrøken har tilbragt helgen på jobben. Jeg ble allikevel vekket i dag tidlig med sang og pakke. Dagen har stort sett gått med til å sove, men vi gikk ut og spiste middag sammen med et vennepar. Koselig med en liten markering siden selve feiringen fant sted forrige uke.

Nå gjør jeg meg klar til å gå på jobb igjen, men først kommer ukemenyen. Tross bursdagsmodus, har jeg jo ikke glemt den!

Mandag: Fiskegrateng med poteter og råkost
Tirsdag: Kylling og taglitelle med pesto
Onsdag: Fiskebryggas fiskekaker
Torsdag: Wraps med kylling, avokado og pesto
Fredag: Sashimi med ponzosaus
Lørdag: Fullkornstaco med hjemmelaget tacokrydder
Søndag: Grillet kveite med ovnsbakte amandinepoteter og grønnsaker

Jeg håper du fant noe du kunne lage! Og husk; jo mer du lager på forhånd, jo mindre trenger du å lage selve dagen. Da er det også lettere å ta de "riktige" matvalgene.

Ønsker alle en sunn og god uke!

- Helsefrøken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar