tirsdag 6. august 2013

Tabatha this!



I dag har helsefrøken vært med på noe skikkelig gøy! Det gøye kalles crossfit, noe helsefrøken garantert kommer til å være med på igjen. En venninne som tipset meg om dette for noen dager siden. Hun fortalte at det var et par stykker som hadde startet opp Crossfit Ændal og kjørte trening på Lunderød stadion. Selv tenkte jeg at dette kom til å koste flesk, men i følge min venninne skulle det visstnok være gratis. Dette må jo være for godt til være sant? Gratis utetrening i regi av noen andre? Perfekt, vi måtte gi det en kjangs.

Vel fremme på Lunderød møtte vi ca 10 stykker, en god blanding av gutter og jenter. Vi hilste på instruktøren som het Christian, en meget hyggelig ung mann. Han kunne fortelle at de egentlig var 3 gutter som stod bak dette og at de kjørte gratis fellestreninger for å skape blest rundt crossfit. Målet deres var å starte opp et eget senter kun for crossfit. Dette må jeg jo selvfølgelig hjelpe til med og anbefaler alle å prøve ut dette! Gå inn på deres egen facebook side (crossfitændal), lik den og følg med på oppdateringene. Det er også her påmeldingen til ukens treninger foregår. Christian fortalte at de prøvde å kjøre 3 økter i uken. Dæven steike, spørs om jeg klarer flere denne uken (dette var nemlig m.e.g.e.t hardt), men holder selvfølgelig motet oppe;)

Slik jeg har forstått det varierer øvelsene fra gang til gang. I dag skulle vi gjøre noe som het
Tabatha This som var forskjellige styrkeøvelser med 20 sekunder x 8 på hver øvelse, 10 sekunder hvilepause mellom før du etter 8. runde fikk hvile i 1 min før neste øvelse. Øvelsene var som følger: Skulderpress, sit-ups. push-ups, knebøy og boxjump.


Jeg har ikke sovnet. Dette er utgangsposisjon for sit-ups ala crossfit style









Konse konse.. Det var litt høyere enn det ser ut gitt!

FERDIG!


Å si at jeg fikk blodsmak i munn er vel å underdrive, men du verden for en fantastisk flott treningsform. Ikke en muskel i kroppen som ikke fikk kjørt seg. Litt konkurranse hadde gutta også lurt inn. Vi skulle telle hvor mange repitisjoner vi klarte for hver runde og summere til slutt. På denne måten pusher en seg litt ekstra vil jeg tro..

Det var så vidt armene klarte å holde rundt rattet på vei hjem i bilen, men begge var vi skjønt enige om at det var verdt det.

Ingenting slår følelsen en får etter en fantastisk treningsøkt! Takk for tips til god venninne.

- Helsefrøken


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar