tirsdag 30. juli 2013

Utnytt transportetapper til trening!


Jeg innrømmer gledelig at det er tungt å motivere seg for en løpetur når en koser seg glugg i hjel på hytta. Det er derfor det er perfekt å utnytte transportetapper når en har mulighet. I dag hadde vi vært nede i byen og handlet inn mat og da passet det ypperlig for helsefrøken å løpe hjem. Jeg dro på meg treningstøyet og gledet meg til å ta fatt på grusveien hjem. Jeg skrudde på runkeeper, den beste appen som finnes, for detaljer knyttet til turen. Den anbefales virkelig på det sterkeste. En motivasjon i seg selv å loggføre treningen. Da er det lettere å følge med å egen fremgang.





Dette er et tips jeg stadig vekk benytter meg av. Dersom tiden er knapp er disse såkalte transportetappene perfekt å utnytte til trening. Noen ganger gjør vi det slik at jeg løper til og mannen løper hjem. To fluer i en smekk, effektivt og greit.

Jeg skal ikke skryte av verdens lengste løpetur, men helsefrøken fikk pulsen opp og luggen svett. Jeg avsluttet løpeturen med en runde burpies på tunet. Burpies er tidens tyngste styrkeøvelse og det er en blanding av spensthopp og armhevinger. Jeg hater det egentlig, men innrømmer at det gir resultater.





Nå er gjengen på hytta klar for helsefrøkens fiskepakke på grillen. Mmm, det lukter herlig. Den anbefales virkelig å prøve, oppskrift finner du HER!

Ønsker alle en fin kveld.

- Helsefrøken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar