mandag 1. juli 2013

Helsefrøken feirer!


Helsefrøken har alltid vært glad i å feire. I dag er intet unntak, men siden det er mandag, holder jeg meg til en sunn feiring. Helsefrøken feirer i dag at bloggen har rundet godt og vel 20 000 treff, at samme mann har holdt ut med meg i 7 år (!!) og at jeg i ettermiddag kunne bytte ut gummistøvler og regnjakke til fordel for havaianas og t-skjorte! Slett ikke verst spør du meg og jeg takker så utrolig mye for alle tilbakemeldingene jeg møter på min vei.

Valget ble i kveld sunne müslicookies med bær! Utrolig godt og meget lettvint å lage. Oppskriften er hentet fra helsekokeboken min. Det eneste du trenger er:

  • 100 g romtemperert smør
  • 1 dl mager kesam (naturell)
  • 8 dl granola (oppskrift på min finner du HER!)
  • 1 dl flytende honning
Alle ingrediensene blandes sammen i en bolle og jobbes sammen.
Lag små runde cookies i den størrelsen du måtte ønske. Jeg lagde de relativt tynne, men det velger du selv. Legg de på bakepapir på en stekeplate og stek de midt i ovnen på 175 grader i ca 15-20 minutter. Pass på så ikke de blir brent.

Dette er perfekt hverdagskos dersom du som meg har noe å feire, eller du bare kunne tenke deg noe godt:)


Må skynde meg å ta én til før det er tomt...


- Helsefrøken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar