mandag 17. juni 2013

Sommergjester og ny ukemeny

Vi er så heldige som har fått storfint sommerbesøk av min kjære søster og mine tre skjønne nevøer! Da er det klart det er full fest og stormende jubel fra morgen til kveld, men blogging blir det likevel tid til.

Helt siden min eldste nevø var liten, har jeg servert grove frokostpannekaker ved besøk hos oss. Det var derfor en selvfølge at det stod på frokstbordet i dag igjen. Disse pannekakene smaker etter min mening relativt godt og selv om de er av den sunne varianten, falt de i smak hos alle barna i dette huset i dag.

Oppskriften får du her, så kan du prøve selv å se:





Grove frokostpannekaker ala helsefrøken

  • 1,5 dl grovt sammalt mel
  • 1,5 dl grovt mel
  • 1 dl havregryn
  • 5 dl STYRK proteinmelk eller vanlig lett/skummet melk
  • 2 egg
  • 1 ss smeltet smør
  • 1 ts bakpulver
Ellers har dagen vært preget av masse latter og lek. Middagen i dag fikk vi dessuten servert av våre sommergjester. Nydelig kyllingsalat! Gjestene har selvsagt vært med på å utarbeide ukas meny og her har du den:

Mandag: Kyllingsalat
Tirsdag: Grillspyd med couscous og tzatziki
Onsdag: Sashimi  med ponzosaus
Torsdag: Fiskepakke
Fredag: Hjemmelaget pizza
Lørdag: Lasagne
Søndag: Quich med kylling

Håper dere fikk litt inspirasjon til deres ukemeny og husk; det er lettere å få barn til å spise hvis de får lov til å være med å lage den selv!

God kveld fra oss!

- Helsefrøken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar