fredag 28. juni 2013

Raskt, sunt og hjemmelagd

Hvem liker vel ikke denne retten? Spagetti med kjøttsaus er en favoritt i dette huset og jeg lover deg den smaker enda bedre om du lager den selv fra bunnen av. Ikke tar det lang tid og du har fullstendig oversikt på hva du putter i munn. Jeg bruker alltid karbonadedeig og fullkornspagetti. Karbonadedeig bruker jeg utelukkende fordi det er renere kjøtt, dessuten inneholder kjøttdeig en del fett. Fullkornspagetti bruker jeg fordi det inneholder mer fiber!

Kjøttsausen jeg bruker er en blanding av helsekokeboken og mitt eget hode. Til 4 personer trenger du:

  • 1 fedd hvitløk
  • 1 gulrot
  • olivenolje
  • 500 g karbonadedeig
  • 1 boks knuste tomater, 400 g
  • 2 ts organo
  • 1 ts tørket basilikum
  • 1 ts chilipulver
  • maldonsalt og pepper
Garnering: 1/2 potte frisk basilikum 
Tilbehør: 400 g fullkornspagetti

Skrell og finhakk hvitløk. Varm litt olivenolje i en stekepanne og brun karbonadedeigen i noen minutter.

Tilsett hvitløken og brun alt i et par minutter til. Hell i knuste tomater, chilipulver, organo og tørket basilikum og la det koke i ca 20 minutter. Smak til med salt og pepper.

Serveres med fullkornpasta og frisk basilikum. Bon appétitt:)

Nå gjenstår bare kort tid før løpingen er i gang.

Wish me luck

- Helsefrøken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar