lørdag 29. juni 2013

Følelsen av å mestre!

I det du løper over målstreken er det med en gang verdt det.

Det er verdt både bane- og bakkeintervall.  Langtur og korttur. Og ikke minst; den innsatsen du legger inn. I går gav jeg alt. Beina hadde ingenting mer å gå på og det føltes nesten som om jeg skulle kaste opp da jeg kom meg i mål. Men, jeg klarte det! Jeg perset og jeg er veldig fornøyd og stolt.

Følelsen av å mestre. Følelsen av å oppnå et mål. Den følelsen er fantastisk og en motivasjon i seg selv.

Jeg var nervøs og spent der jeg stod på startstreken i går. Tenkte at jeg bare skulle løpe på. Målet var å komme under 50.30, da det var tiden fra forrige gang. Jeg åpnet hardt, men følte allikevel at beina klarte seg greit gjennom det hardeste partiet. Da det gjenstod ca 3 km løp jeg kun på ren vilje. Mye folk langs løypa som heiet og hoiet. Det gjør at du klarer å sette inn det lille ekstra giret du ikke visste du hadde og jeg fikk spurtet meg inn til mål. 46.58 stod det på klokka. Yes!!, tenkte jeg. Før jeg gikk ned for telling.

Nå skal vonde knær få en aldri så liten pause før jeg starter oppkjøringen til Oslo halvmaraton i september.

I kveld er det sushi på menyen. Jippi. Kan aldri få nok:)

- Helsefrøken




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar