onsdag 12. juni 2013

Morgenintervaller!

Noe av det beste jeg vet er å få unnagjort treningen tidlig på morgen. Dette var noe jeg var veldig flink på når jeg studerte, men som dessverre vanskelig lar seg gjøre lenger. Gleden er desto større de dagene jeg får det til! I dag var det fullt mulig og jeg bestemte meg raskt for å kjøre intervalltrening på bane.

De som har peiling på triathlon sier at det nå er på tide på "toppe formen". Det vil si at korte og intense økter er mer hensiktsmessig enn lange turer i skog og mark. Intervall på bane passet derfor perfekt.

Ett tips som funker veldig godt for meg når det gjelder intervalltrening er å komme seg avgårde med én eneste gang. Det er lett å finne unnskyldninger for hva man "bare" skal gjøre først og det er merkelig hvor viktig det plutselig blir å rydde ut av oppvaskmaskinen, henge opp tøy o.l. Hiv deg ut i det først som sist, ta klesvasken når du kommer hjem! Et kvarter er som regel alt du trenger:) Pluss litt oppvarming. Ved å ha banen i gåavstand til der du bor får oppvarming ved å jogge til, og nedkjøring ved å jogge hjem igjen. Raskt og effektivt, bedre kan det vel ikke bli?


Her i huset har vi søkt ly for regnvær oppi sofaen. Måtte bestille sushi i dag, ikke alle dager man har bestisen på besøk:)

Ønsker alle en god kveld.

- Helsefrøken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar