torsdag 13. juni 2013

Ett av mine beste motivasjonstips!

Å investere i nytt treningstøy er ett av mine beste tips for motivasjonen. Jeg har nevnt det tidligere, men sier det gjerne igjen. Det trenger ikke være mye og det trenger ikke være dyrt. Det eneste kriteriet er at man må ønske å ta det i bruk sporenstraks. For meg som alltid har vært glad i å løpe, er nye joggesko den store lasten. Har sikkert i overkant mange par, men til mitt forsvar sliter jeg de nokså ofte ut. Jeg prøver nemlig å ikke ha to løpeturer på rad med samme sko da jeg har hørt at dette ikke er bra for beina. Må innrømme at jeg ikke har sjekket opp om dette stemmer med fagfolk, men syns uansett det fungerer bra for mine bein å veksle mellom to til tre par.

Det var kanskje ikke helt tilfeldig at jeg la min elsk på et par nye sko da jeg var oppe på sportsbutikken for å hente startnummeret mitt til Hove Tri i stad. Skoene var lette, stabile og nedsatt i pris. Dessuten kjente jeg at jeg var i behov av en dæsj lilla motivasjon til konkurransen på søndag. Dvs; jeg trengte ikke lang betenkningstid før skoene ble mine.

For å sette inn et ekstra motivasjonsgir, tok jeg like så godt med meg en ny treningstopp i samme slengen.

Tro det eller ei, det funket. Jeg kjenner meg klar for søndag. Om ikke formen er helt på topp, så er jeg i det minste motivert til å gjøre mitt aller beste.

Og det er faktisk det viktigste:)

Trenger du flere motivasjonstips, har jeg skrevet mer om det HER!

- Helsefrøken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar