mandag 3. juni 2013

Lytt til kroppen din!

I dag våknet jeg til strålende sol og kjente at beina lengtet etter en løpetur. Ingenting er så deilig som å få treningen unnagjort på morgenkvisten, når det lar seg gjøre vel å merke. Jeg slang på sko og hodetelefoner og løp ut.

Dessverre kjente jeg raskt at kroppen ikke ville i dag. Hadde ingenting å gi. Lot det derfor heller bli med en løpetur i et svært behagelig tempo istedet for å presse kroppen til å gjøre noe den tydelig ikke ville. Noen dager er det bare sånn. For min del henger det nok tett sammen med at jeg lå syk på lørdag og kroppen kjente seg nok ikke helt frisk enda. Jeg kjenner kroppen min meget godt og velger i slike situasjonen å lytte til den. På denne måten kommer jeg fortere tilbake i toppform, i stedet for å slite på helsen ved trene på "halv tank". Det er uansett ting man kan gjøre med halvert innsats, som for eksempel en rolig jogg som jeg utførte i dag. Et annet eksempel kan være en gåtur. Det gjelder bare å bevege kroppen litt, gjerne kombinert med frisk luft.

Middagen i dag var helsefrøkens egen laksewok som du finner oppskrift på HER! Det var faktisk tilbud på laksefileter på meny i dag, så løp og kjøp!
Lagde litt større porsjon i dag, slik at jeg kan ta med restene på nattevakt. Et tips jeg anbefaler på det sterkeste da det har lett for å bli mye tullemat på den siden av døgnet.

Denne uken er det mye spennende i vente. Stay tuned:)

- Helsefrøken


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar