tirsdag 4. juni 2013

Just wrap it!


Dagens middagstips kommer her! Kyllingwrap med pesto og avokadosalat! Mmm, det smakte herlig og er et meget enkelt og godt middagsalternativ på en varm sommerdag, hvor det frister lite med stor og omfattende middag. Sunt er det jo også selvfølgelig! I dag lagde jeg 6 lefser (12 wraps). Det holdt til middag for 2 voksne og 1 barn + matpakke til meg i natt. Wraps er nemlig perfekt å ha med som nistemat på jobben.

Du trenger:

  • 4 stk kyllingfileter
  • 6 fullkornslefser
  • ruccola
  • agurk
  • avokado
  • paprika
  • cherrytomater
  • pesto, jeg bruker min hjemmelagde som du finner oppskrift på HER!
  1. Start med å kutte kyllingen i terninger før de stekes i panna.
  2. Kutt agurk, tomat, avokado og paprika i ønsket størrelse.
  3. Legg lefsene utover et brett, smør et lag med pesto på før du fyller på med ruccula, grønnsakene og kyllingen.
  4. Rull sammen lefsene og kutt de på midten.
  5. Varmes i ovnen på ca 225 grader i 5-6 minutter
  6. Nyt!
Nå går jeg ut og slikker litt sol. Mett og god.

- Helsefrøken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar