fredag 14. juni 2013

Hjemmelagd granola med ny vri


Jeg har tidligere tipset dere om min selvkomponerte granola. Den har stått trofast på kjøkkenbenken i lang tid, men her om dagen fikk jeg plutselig lyst til å prøve ut en ny liten vri. Jeg gikk ut i fra oppskriften jeg tidligere har blogget om HER! Endringene er ikke store, men i denne "nye" varianten har jeg droppet sukrin og olje til fordel for agavesirup. Agavesirup er et naturlig søtningsmiddel som ligner på honning. Den passer ypperlig til bakverk da den holder godt på fuktighet. Du kan også fint forsøke deg frem med litt honning, dette fungerer kanskje best dersom du foretrekker granolaen noe mer crunchy.

I dag hadde jeg også friske bær tilgjengelig. Jeg puttet oppi både blåbær og bringebær. Masse næringsstoffer og antioksidanter! Så vidt jeg fikk plass til kesamen oppi. Jeg bruker uten unntak mager vanilje kesam av den enkle grunn at jeg syns den smaker best! Dette ble i dag min lunsj, selv om jeg stort sett bruker å ha det som frokost. Tipper også jeg kommer til å ha med en liten porsjon på jobb i natt. Blir aldri lei granola:)

I morgen venter vi storinnrykk av venner og familie. Jeg gleder meg sånn til å se de alle igjen. Helsefrøken hadde planlagt grillings, men spørs om været holder eller ei. Hyggelig skal det uansett bli.

Ønsker dere alle en fin fredagskveld.

- Helsefrøken


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar