lørdag 18. mai 2013

Sommer, sol og grillgjester

For et nydelig vær:) Endelig kommer sommeren! Hva passer vel bedre enn å invitere til grillings når solen skinner som bare det? Flaks for meg at mannen i huset utpekte seg som dagens kokk, slik at jeg kunne bruke formiddagen til å lese. På menyen i dag stod det egentlig grillet torsk, men vi byttet til kylling siden vi hadde mest av det liggende.

Et godt tips til kylling når du skal grille den er å bruke urtesmør. Du deler bare kyllingen (nesten) i to og smører et godt lag på før du legger den sammen igjen. Kyllingen blir på denne måten mer saftig og smaker desto bedre. Ved siden av serverte vi rå brokkoli med fransk dressing, salat og ovnsbakte poteter. Det smakte utsøkt om jeg så kan si. For de av dere som ønsker noe flytende eller kremaktig ved siden, vil jeg tippe cottage cheese kan være et perfekt valg!

Dagens gjester, som var svigerfamilien, stod selv for dessertinnslaget. Pavlovakake med friske bær. Mmm, det er godt det fremdeles er helg:)

Blir ikke store bryet med mange gjester når vertinna blir stående arbeidsledig.

I kveld er det Grand prix og vi roper "heia Margareth!". Hennes sang er rå og får meg til å løpe ekstra fort:)

- Vibeke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar