fredag 24. mai 2013

Sesambakt laks og intervju med 3atlet.no!

God morgen! Har dårlig samvittighet for at jeg lovte oppdatering på bloggen i går og ikke holdt ord. Fikk faktisk ikke tid før jeg måtte løpe avgårde på jobb. Gårsdagens lille oppdatering, får heller bli dagens morgenhilsen!

For et par dager siden fikk jeg en spennende forespørsel på mail. Det var en hyggelig mann ved navn Jørgen fra 3atlet.no som lurte på om han kunne lage en liten repotasje om bloggen med intervju og bilder. Så gøy tenkte jeg og takket ja på øyeblikket, selv om jeg nok på ingen måte kan kalle meg noen triatlet. I dag var uansett dagen kommet for lage repotasjen og jeg svarte i vei på spørsmål og prøvde å smile så godt jeg kunne til kamera. Jeg må jo innrømme at jeg blir bittelitt stolt når min lille blogg får oppmerksomhet fra slike hold. Resultatet skulle komme om ikke så altfor lenge, jeg skal selvfølgelig gi beskjed, så håper jeg bare at det blir bra!

Ellers, så prøvde jeg også ut en ny rett til middag i går; sesambakt laks med søtpotetstappe og brokkoli.
Nok en hverdagsvinner som både er sunn, rask og enkel å tilbrede. Til 3 personer trenger du:

  • 4 stk laksefilet (skinn- og benfri) 
  • sesamfrø
  • 2 store søtpoteter
  • ca 100 g sellerirot
  • 1-2 ss smør
  • brokkoli
  • salt og pepper
1. Først vender du fisken på en tallerken med sesamfrø. Legg deretter filetene i en ildfast form og bak i ovnen på 200 grader i ca 15 minutter.
2. Kok søtpotet og sellerirot møre før du tilsetter 1-2 ss smør og moser med stavmikser til ønsket konsistens. Smak til med salt og pepper. Kok brokkoli i 3 minutter før du serverer sultne mager rundt bordet.

Jeg tipper dere vil like denne retten, hvorfor ikke prøve den i løpet av helgen?

- Vibeke

2 kommentarer:

  1. Solveig09:22:00

    Gleder meg til å lese reportasjen! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Snill du er Solveig:) Stor klem

      Slett