søndag 19. mai 2013

Forhåpentligvis snart klar for ny uke!

God kveld folkens! Håper dere har kost dere ute i sommervarmen i dag. Deilig når helligdager frembyr sol og latskap. Uka som kommer blir alt annet enn rolig for oss, men det gjør ingenting for på lørdag reiser vi avgårde til varmere strøk, Jippi! Siste innsats nå, så tar helsefrøken en aldri så liten "pause i bakken". 

Noe jeg syns er gøy er å finne frem til nye middagsretter. Det har jeg gjort i forbindelse med denne ukens midagsplanlegging og jeg gleder meg til å teste ut nye ting. Dere skal selvfølgelig få løpende oppdateringer om resultatet. Inspirasjon til mange av mine middagstips finner jeg i boken "Helsekokeboken" skrevet av Ulrika Davidsson. Mye godt og mye sunt. Akkurat slik jeg liker det. Denen uken har jeg valgt ut disse rettene:

Mandag: Fiskepakke på grillen
Tirsdag: Thaikylling med kokosmelk og grønnsaker
Onsdag: Sesambakt laks med søtpotetstappe
Torsdag: Appelsinkylling med quinoasalat og 
             mangosaus
Fredag: Hjemmelaget pizza
Lørdag: Fullkornpita med egg og salat
Søndag: Grillet torsk med ovnsbakte poteter og grønnsaker

Jeg kjenner at jeg gleder meg til å gå i gang med de nye rettene, selv om frykten for ny uke kjennes i magen. På onsdag har jeg nemlig eksamen og man blir vel aldri godt nok forbredt på det. Matpakke skal jeg uansett huske på, slik at blodsukkeret i hvert fall ikke svikter!

Ønsker alle en god uke.

- Vibeke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar