mandag 20. mai 2013

Effektivt sa du?

Det å "komme i gang" med trening på mandager er noe jeg lenge har ansett som viktig. Føler på en måte at det setter standarden for hvordan resten av uka blir seende ut. Jeg har derfor som regel at på mandager skal jeg trene! Siden jeg om kort tid skal ut å konkurrere i en liten triathlonkonkurranse, setter  jeg nå inn hardkjøret på treningen.

Hardkjør betyr intervaller for meg og da aller helst, bakkeintervaller. Har flere forskjellige å velge mellom (helt nødvendig da jeg svært raskt blir lei bakkene jeg kjører intervall i). I dag stod 1880 trappene i Arendal for tur og heldigvis var det klarnet opp da jeg dro ut. Jeg skal ikke lyve for dere; jeg hater intervalltrening. Det er ingenting som er gøy med det. Dessverre er det slik at det er den enkleste måten å komme raskt i form på og det f.u.n.k.e.r som bare det! Derfor er det bare å bite i det sure eple, skru opp musikken på øra og kjøre på. Heldigvis er det unna på relativt kort tid. Det vil med andre ord si at det er en perfekt treningsfom dersom man sliter med å få tiden til å strekke til. Og husk, jo hardere intervaller, desto kortere tid trenger du!

Ja det var noen steg til toppen!


Fornøyd med innsatsen for i dag, så spørs det bare om jeg klarer en runde til senere i uka...

Forresten, trappeintervall gir bedre kondis samt styrke for både rompe og lår. Effektivt sa du? Oh yes.

- Vibeke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar