torsdag 2. mai 2013

Fiskepakke på menyen!

God torsdag til dere alle! Det gleder meg å se at våren er på plass, selv om oppgaveskriving og eksamensforbredelser hindrer meg i å nyte den riktig ennå. Det holder meg dog i gang at det kun er snakk om en liten måned før jeg ligger langstrakt i sørligere strøk. Ååå som jeg gleder meg, men nok om det nå!

Dagens middag smakte rett og slett fantastisk og jeg kunne nesten ikke vente med å dele den med dere. Oppskriften er meget inspirert av fiskepakken fra Trines matblogg som du finner her! Til to vokse og ett barn trenger du:


  • 400 g laks, skinn- og benfri
  • 3-5 mellomstore poteter
  • 3-5 gulerøtter
  • 1/2 fennikel
  • 1/3 brokkoli
  • Husets fiskekrydder
  • saften av 1/2 sitron
  • 3-4 ss olivenolje
  • fersk dill
  • 3 ark med aluminiumsfolie
  • fullkornsris
Fisken kuttes i terninger og legges på et kvadratformet ark med aluminiumsfoile. Krydre med Husets fiskekrydder. Kutt grønnsakene i små terninger og legg over fiskebitene. Hell over med sitronsaft og olivenolje, pynt med fersk dill. Fiskepakken bakes i ovnen på 200 grader i ca 15 minutter. Ved siden av fiskepakken serverte jeg fullkornsris. Skal du ha potetene i fiskapakken som jeg hadde, bør de kokes litt på forhånd.

Jeg valgte å lage en liten stappe av ca 1/3 av grønnsakene til min datter da hun foretrekker å spise grønnsakene sine i denne utgaven. Et meget godt tips for å få i barn mer grønnsaker.


Da håper jeg dere lar dere inspirere og husk; hjemmelaget mat smaker alltid best:)

Ha en fortsatt fin torsdag.

- Vibeke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar