søndag 28. april 2013

Ukemeny for uke 18

Her i huset er vi allerede i full gang med planleggingen av uken som kommer! Nok en uke med jobb, tidsfrister, trening og eksamensforbredelser. Men, jeg sier det igjen; alt lar seg kombinere bare man planlegger godt nok. Middagene denne uken blir derfor som følger:

Mandag:  småsuppe (rester fra søndag)
Tirsdag:   fiskepinner ala helsefrøken
Onsdag:   pasta med strimlet kylling og 
              basilikumpesto
Torsdag:  fiskepakke 
Fredag:   sashimi
Lørdag:   hjemmelaget pizza
Søndag:  grillspyd av kylling og grønnsaker med 
              fullkornris

Restemiddager på mandager har jeg i grunn alltid likt utrolig godt. Akkurat som uken starter litt bedre ved at maten venter klar hjemme. Det kan derfor være et godt tips å lage litt ekstra av søndagsmiddagen slik at det holder en dag til. Suppe, som vi har hatt i dag, er jo genialt på den måten. Vi fyller gryta til randen med alskens grønnsaker og kjøttboller. Perfekt på regntunge dager som i dag.

Vel, må finne frem løpetightsen før jeg går på vakt. Kjenner det frister utrolig lite, men sånn er det noen ganger. Jeg ser på trening som alle andre viktige ting her i livet; Jeg gjør det ikke fordi det er gøy, jeg gjør det fordi jeg må!

Fortsatt god søndag

- Vibeke

2 kommentarer:

  1. Anonym20:59:00

    hei, kan de legge ut flere resepter på det du lager? mulig det ligger innpå her? liker bloggen den og leser den hver gang du legger ut noe :) inspirerende!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Selvfølgelig skal jeg gjøre det! Noen oppskrifter ligger imidlertid allerede ute under middagstips i høyre marg! Hyggelig å høre at du liker det du leser;) Klem

      Slett