lørdag 27. april 2013

Lørdag kveld er sjokoladekveld!

Hei og god kveld! Dagen i dag skulle gjerne vært tilbragt på Fevik hvor det årlige halvmaratonet ble gjennomført. Dessverre tror jeg ikke oppladningen hadde vært perfekt, siden jeg var på jobb i hele natt. Men, sånn er det, man får ikke med seg alt!

Ellers så vil jeg bare igjen få takke til alle som er her inne og titter. Mottar så mange hyggelige tilbakemeldinger på at dere lar dere inspirere av hva jeg skriver og det gjør meg meget glad. Budskapet mitt er enkelt; alt med måte og lytt til hva kroppen har å si! Det å for eksempel nekte kroppen sin enkelte ting, kan jeg av egen erfaring si har lite hensikt. I det øyeblikket jeg bestemmer meg for ikke å spise sjokolade, kan du være sikker på at kroppen hyler etter sjokolade i neste sekund. Sånn er i alle fall jeg skrudd sammen. Derimot ved ikke å nekte meg det, får jeg heller ikke så ofte lyst på det.


Uansett, en liten bit sjokolade er noe helt annet enn en 300 g. Det handler igjen om måtehold. Et annet lite tips når det gjelder sjokolade, er å velge en mørkere variant. Mørk sjokolade er sunnere enn lys, fordi destod mørkere sjokoladen er, destod mer kakao innholder den. La sjokoladen innholde minst 70% kakao, disse sjokoladene finner du i de fleste matbutikker eller i helsekostbutikker. Mine favoritter er disse:




Rik sjokoladenytelse  

Videre er det bare for meg å ønske dere alle en fortsatt god lørdagskveld. Her i huset skal det i alle fall smake med en sjokoladebit, men før det er det tid for lasagne. Nå roper min kjære at maten er servert, det lukter nydelig, tipper det smaker det samme!

- Vibeke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar