torsdag 15. august 2013

Skolestart!


I dag hadde jeg første skoledag etter ferien. Og siste. Fra nå av overlates vi til oss selv da det er tid for å skrive masteroppgaven. Wæææ, hvordan skal dette gå for ustrukturerte helsefrøken? Hun som trives best med god gammeldags tavleundervisning og jobber best under press? Hun som bruker hvert eneste ledige minutt til å sjekke sosiale medier (ja, så ille er det faktisk) og elsker laaaaaange morninger.

Det er  vel ingen overdrivelse når jeg sier at det kommer til å bli en utfordring, men tenk så digg det skal bli å bli ferdig. Gleder meg til den dagen jeg kan stolt levere fra meg oppgaven.

Jeg føler meg i grunn ganske så priviligert som har fått mulighet til å studere på heltid ved siden av både jobb og familie. Vi har løst det ved hjelp av samarbeid og planlegging. Og kanskje en dæsj kompromisser. Jeg sier ikke at det alltid har vært like lett (og kommer sikkert ikke til å bli det i året som kommer heller), men jeg har aldri angret på valget mitt. Heller snarere tvert imot. Bare tenk på alle de fantastiske menneskene jeg har møtt og all den nye kunnskapen jeg nå sitter inne med. Jeg anbefaler virkelig alle som har lyst, å sette seg tilbake på skolebenken dersom en har anledning til det. Om ikke på heltid, så tilbyr de fleste studier også deltid.

Og om du har lyst til å studere folkehelsevitenskap, anbefaler jeg selvsagt det på det varmeste!

Forskerfrøken skal snart ut i felten.

Watch out helsenorge;)

- Helsefrøken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar