tirsdag 13. august 2013

Øpe pappa, øøøpe!


Jeg anser min lille familie som en aktiv familie. Dvs, vi er opptatt av trening og hverdagshelse. Slik var det før vi fikk barn og slik er det i hvertfall blitt etter at vi fikk barn. På denne måten skaper vi overskudd til hverdagens utfordringer.

Det å trene med barn er ingen hindring i følge oss. Helsefrøken løp ofte med vognen i permisjonen og vi fordeler oppgavene i hjemmet slik at begge får tid til å trene. Det handler om samarbeid og forståelse for at det er viktig for oss begge.

Siden helsefrøken måtte jobbe denne helgen (og dermed sove hele dagen), var superpappa nødt til å trå til! Han hadde lyst til å løpe motbakkeløp i Åmli og fant ut at dette enkelt kunne løses ved å ha minsten i bæremeisen. Jeg kunne jo ikke vært mer enig, selv om jeg nok aldri verden hadde orket å gjøre det samme. Det ville blitt med gåtempo i såfall!

Dette viste seg å være en morsom økt for de begge to. Ikke tok det så altfor lang tid heller, så minsten slapp å bli utålmodig der oppe. Jeg tror derimot hun synes det var stor stas å være pappas motivator og heiet han fram der hun satt.

Flaks(?) for pappa at hun foretrekker fart. Hun var nemlig ikke sen med å rope "øpe pappa, øøøpe" de gangene han prøvde å hente seg litt inn:)

Resten av dagen ble på hennes premisser med ponniridning, barnelek og underholdning.

Hurra for sprek pappa!

- Helsefrøken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar