søndag 11. august 2013

Klin kokos!








Hei folkens! Beklager fraværet siste dagene, men denne helgen var det både bursdagsfest og jobbehelg som stod på plakaten, og da løp tiden rett og slett fra meg.

Helsefrøken har ikke bursdag før neste helg, men pga jobb valgte jeg derfor å feire på fredag. Det er utrolig gøy å samle gode venner til et aldri så lite lag. Vi danset så mye at det er både rett og rimlig å kalle det en real treningsøkt!

Èn av de tingene jeg var så heldig å få i går er kokosflak! Jippi, dette hadde jeg virkelig ønsket meg og jeg var fornøyd med at god venninne klarte å oppdrive det. Kokosnøtten har lenge blitt hyllet for sine helsebringende egenskaper. Kokosfett inneholder ikke lange fettsyrer som smør og annet mettet fett gjør, men heller halvlange fettsyrer som gjør at fettet ikke lagres i fettvevet på lik måte som annet fett. Fettet lagres ikke i kroppen, men bidrar heller til øke forbrenningen.

Selv foretrekker jeg kokos enten i granola eller smoothies. Jeg tenker på det som en aldri så liten "prikk over i`en".

Min venninne kunne informere om at hun hadde kjøpt disse på helsekosten i byen.

Løp og kjøp sier bare jeg!

Nå er det natta for min del, legger ut ukemenyen i kveld.

- Helsefrøken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar