mandag 5. august 2013

Helsefrøkens restitusjonssmoothie!


Endelig var mandagen her og treningen sparkes i gang etter en noe ustabil periode. Regelen min er som tidligere nevnt alltid å trene på mandager og i dag var intet unntak. Selv om det regnet ble det én runde i lysløypa påfulgt med bittelitt styrke. Godt å kjenne følelsen av å være i gang.

Et svært godt alternativ til et raskt måltid etter trening kan veldig gjerne være smoothie laget både på kesam og bær.  Det smaker godt og gir kroppen næringsstoffer den trenger etter en treningsøkt. Helsefrøken har i mange år hatt dilla på smoothie og drikker det i alle mulige farger og varianter. I dag tror jeg at jeg lagde den beste varianten noensinne. Mmmm, den smakte så utrolig godt og jeg skal selvfølgelig dele den med dere!

Helsefrøkens restitusjonssmoothie:

2 dl frosne bær (jeg bruker alltid bringebær og blåbær)
1 dl mager kesam med vaniljesmak
2 dl biola med bringebærsmak
1 banan

Serveres med hjemmelaget granola på toppen!

Et lite restitusjonsmåltid er ikke bare nødvendig for de som trener mye. Det er også aktuelt etter rolig fysisk aktivitet, enten det er en gåtur eller sykkeltur. Du henter deg raskere inn igjen og får mer energi senere på dagen ved å tilføre væske og næringsstoffer til kroppen etter aktivitet.

Nesten motivasjon i seg selv bare å vite at du kan nyte denne deilige smoothien når du kommer hjem fra trening!

- Helsefrøken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar