mandag 22. juli 2013

Yogurt Ice Cream ala Helsefrøken!


Endelig har jeg klart å lage min helt egen iskrem! Etter å ha surfet rundt etter inspirasjon på forskjellige blogger, klarte jeg i dag å finne en smak som jeg stolt kan si er min helt egen! Isen er yoghurtis, selvfølgelig sunn som bare det og meget velsmakende. Da min kjære lille kjøkkenassistent ropte etter meeeh skjønte jeg med en gang at denne isen kommer til å passe perfekt i barnebursdagen som nærmer seg med stormskritt!

Heldigvis er det så enkelt å lage at en skulle nesten ikke tro det. Til ca 2 porsjoner  (voksne) trenger du:

2 dl mager vaniljekesam
2 dl Yoplait yoghurt med kokossmak
400 g frosne bringebær
noen dråper stevia naturell (her må det nesten bare smakes frem til hvor søtt du ønsker å ha det)

Hell alle ingrediensene i en blender og kjør til konsistensen er glatt.
Hell over i en isboks og la stå i fryseren i minst 4 timer.
Husk å rør om hver time!
Jeg lagde noe som jeg tok i isboks, mens resten helte jeg over i dette søte is-settet. Må jo være perfekt å nyte en slik dersom en er på farta!
For de av dere som ikke vet hva Stevia er, kan jeg fortelle at det er et 100% kalorifritt søtningsmiddel basert på urten Stevia Reubaudiana, til søtning av te, smoothie, i baking, desserter og sauser - varme så vel som kalde. Jeg kan skrive under på at det var en vinner også til hjemmelaget yoghurtis!




Servér med friske bær!

Nå skal jeg nyte min is, spørs om ikke jeg tømmer hele boksen før mannen kommer hjem:)

- Helsefrøken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar