søndag 9. juni 2013

Turdag og ny ukemeny

God kveld i stuen! Vi har nesten akkurat kommet inn døren. I dag har det vært en nydelig dag her nede på sørlandet og vi har så å si tilbragt hele dagen ute. Søndag er vår store "kom deg ut" dag, så vi fylte opp sekken med mat og drikke og dro ut på Hove. For et sted sier bare jeg! I dag var det attpåtil vindstille, så det var ingen problemer med å tilbringe størsteparten av dagen på stranden der. Perfekt er det også hvis man har med seg barn, da de bare kan løpe rundt på de store gresslettene.

Denne uken venter helsefrøken innrykk av både venner og familie. Først kommer min "partner in crime" med toget fra Stavanger på tirsdag. Åå som jeg gleder meg og har selvfølgelig lovet ukemeny av høyeste klasse. Må innrømme at jeg syns det er utrolig gøy å høre at flere av dere velger samme meny som jeg setter opp. Det er slikt som inspirerer meg til å fortsette, så tusen hjertelig takk:) Ukas meny kommer til å se slik ut:

Mandag: Spagetti og kjøttboller
Tirsdag:  Laksewok
Onsdag:  Helsefrøkens fiskepinner med sellerirotstappe
Torsdag: Pai
Fredag:  Fullkornspita med kylling, salat og egg
Lørdag:  Fiskepakke på grillen
Søndag: Diverse på grillen med salat og brokkoliblanding

Husk at man ikke trenger å sette fantasien på spill hver søndag. Gjør som oss og velg ut enkle favoritter som kan brukes igjen enten hver eller annenhver uke!

Nå roper mannen at maten er klar. Jeg er heldig som blir servert i dag også. I dette huset finnes det nemlig bare én grillkonge og det er ikke meg. Det lukter herlig; grillet torsk med ovnsbakte poteter og grønnsaker. Fisk er best, uten protest!

Ønsker alle en fin søndags kveld.

- Helsefrøken

http://bloggurat.net/minblogg/registrere/e024bac697f837fd7fcb445c487b6a648fbe629a

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar