tirsdag 14. mai 2013

Kyllingsalat med pesto, pasta og egg


Nå var det lenge siden jeg hadde kommet med et middagstips, så i dag tenkte jeg igjen det var på tide! Et relativt rask og sunt middagstips kan være kyllingsalat. Salat trenger nødvendigvis ikke være kjip slankemat, så lenge du putter masse godt og mettende oppi. Jeg pleier så å si alltid supplere kyllingsalat med pasta og egg, for å få måltidet riktig sammensatt! Til to voksne og ett barn trenger du følgende:

  • 3 stk kyllingfilet
  • fullkornpasta
  • paprika
  • agurk
  • 3 egg
  • crispy salat
  • pesto
  • tomat
  • krydder etter eget ønske
Jeg hadde glemt å kjøpe agurk og måtte erstatte den med vannmelon akkurat i dag. Tipper det blir like bra. 

Kyllingen kuttes i terninger og stekes i panna. Salatingrediensene kuttes i ønsket størrelse. Pastaen koker du etter anvisningen, ca 12 min og blander inn pestoen. Jeg bruker selvsagt hjemmelaget pesto. Oppskriften har jeg hentet fra en kokoebok som heter "helsekokeboken" og kommer her:
  • 1 potte frisk basilikum
  • 2 fedd hvitløk
  • 100 g pinjekjerner
  • 1 dl revet parmasanost
  • 1/2-1 dl olivenolje
  • salt og svart pepper etter egen smak
Alt blandes i en stor bolle og serveres med hardkokte egg!

Håper dette gav et aldri så lite tips på en tirsdags ettermiddag. Selv går jeg avgårde for å hente datteren min i barnehagen. Når mannen er borte med bilen, er dette hverdagsmosjon på best mulig utnyttet måte. 

Heldigvis skinner solen:)

- Vibeke

2 kommentarer:

  1. jeanette15:48:00

    takk for tips til pesto, den skal prøves!! :)

    SvarSlett
  2. Bare hyggelig Jeanette:) Håper den faller i smak! Klem

    SvarSlett