mandag 13. mai 2013

En blå start på dagen!

Siden jeg har vært borteist i helgen, fikk jeg dessverre ikke laget ukas porsjon med min hjemmelagde granola. Jeg måtte derfor tenke alternativt til frokost i dag, men fant en meget god erstatter. Havregrøt med friske blåbær, kanel og rosiner. Tok meg kanskje 5 minutter å lage dette måltidet og jeg bruker bare å tilsette kokt vann fra vannkokeren. Mengde gryn og mengde vann tar jeg bare på øyemål, men vil tippe at ca 1 dl gryn trenger 2 dl vann. La det hvile et par minutter under lokk, tilsett bær eller det du evt måtte ønske og nyt frokosten din. Dagens viktigste måltid etter min mening!

Jeg hadde litt ekstra tid i dag og lagde meg derfor også en smoothie. Stappfull av blåbær. På denne måten har jeg derfor fått i meg masse antioksidanter og er klar for ny uke og nye muligheter!

Nå gjenstår bare kaffekoppen før frokosten min er komplett.

Håper alle har husket å spise frokost:)

- Vibeke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar