mandag 22. april 2013

P.l.a.n.l.e.g.g.

Hvis jeg skal komme med ett tips til en sunnere hverdag, må det være å planlegge så godt det er mulig. Jeg er, som folk flest, et vanedyr og trives best med rutiner. Jeg syns derfor det er høyst nødvendig med en plan for både det ene og det andre.

Det at vi planlegger ukas middager på forhånd sparer oss for mye unødvendig tidsbruk og jeg kan love at det kjennes godt å kjøre forbi butikken på vei fra en stressende dag med visshet om at du har det du trenger i hus, eller enda bedre, at du har det forholdsvis ferdig. Da er den halvtimen du brukte forrige kvelden på å kutte grønnsaker plutselig verdt det! Økonomisk er det og.


En annen ting som er verdt å planlegge, er hvilke dager du skal trene og hva. Det er etter min erfaring lettere å komme seg over dørstokkmila når du gjennom hele dagen er forbredt på hva du skal trene. Ha gjerne faste treningsdager i uken slik at du kan skape både struktur og kontinuitet. Er dere mange i familien som alle krever sitt? Skriv ukeplan på søndager og heng opp på kjøleskapet. Straks blir man mester i logistikk og alle har en mulighet til å bli fornøyde.

Planlegging krever litt ekstra tid, men du har utrolig mye igjen for det.

Nå må jeg sove for i natt kaller jobben!

- Vibeke

1 kommentar:

  1. Anonym01:16:00

    Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett