torsdag 18. april 2013

Helsefrøkna´s sunne kveldsmat tips!

Hei og god kveld. Dagen i dag har gått i ett og da er det ekstra deilig å hoppe i joggebuksa og krype opp i sofaen. Var så heldig å bli bedt på middag i dag og ble servert nydelig ovnsbakt laks. Fant i grunn ut at jeg lager det alt for sjeldent og må garantert føre det opp på ukemenyen for uken som kommer!

Jeg pleier som regel å spise knekkebrød til kveldsmat, men tenkte i kveld jeg skulle tipse dere om et alternativt kveldsmat tips som er både sunt og godt, spesielt hvis man er litt "fysen". Jeg fikk i hvertfall veldig lyst på dette når jeg var på butikken i stad. Retten består av 1/2 boks skyr naturell, det du måtte ønske av frukt og bær, jeg har i kveld valgt mine favoritter som er cantaloupe- og honningmelon. På toppen strør du med kanel. Mmm, smaker rett og slett d.i.g.g! For de som måtte lure er skyr et meieriprodukt, en ost ikke yoghert. Den er rik på proteiner, nesten ingen fett og ingen sukker.
Skyr naturell er også rik på kalsium, som er med på å bygge et sterkt skjelett. Kan derfor være et godt kalsiumalternativ hvis du som meg ikke foretrekker melk.

Kvelden skal brukes til skolearbeid. Det går full fart fremover mot både eksamen og startprosessen for masteroppgaven. I grunn bør jeg bare hive meg rundt, men må nok la tven surre litt i bakgrunn. Har nemlig dilla på Helstrøm som rydder opp i folks kjøleskap. Utrolig hva man finner i de ulike hjem. Haha, det er god underholdning for helsefrøkna i hvert fall!

God kveld til dere alle

- Vibeke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar