onsdag 8. mai 2013

10 000 treff!

Jeg kan nesten ikke tro det! Siden jeg startet opp for en måned siden, har bloggen min nådd 10 000 sidevisninger, 10 000 (!!!), det er jo helt rått. Tusen tusen takk til alle som er inne og titter. Dette kan jo bare bety at dere lar dere inspirere og det gjør meg veldig veldig veldig glad:)

I den anledning har jeg laget en sunn godbit jeg tenkte å dele med dere. Dette passer seg veldig godt dersom du skal ha gjester og er et godt alternativ til potetgull og annen snack. Som vertinnegave i anledning fest, er det også et ypperlig alternativ! Det er rett og slett jordbær dyppet i sjokolade. Sunn sjokolade, selvfølgelig:)

Du trenger:

  • jordbær
  • cocosa kokosfett (fås på helsekost)
  • sukkerfri sjokolade ( jeg bruker Cavalier, både mango/bringebær og blåbær/bringebær, fås på helsekost)
  • kjøleskap
Sjokoladen kuttes i biter og smeltes sammen med kokosfettet i vannbad. Jeg er ikke så nøye med mengde kokosfett, men til ca 100 g sjokolade kan du bruke ca 50 g kokosfett. Tommelfingerregel fra meg!

Når sjokoladen og kokosfettet er smeltet sammen, dypper du jordbæret i blandingen før du legger det på en tallerken eller et brett. Når alle bærene er dyppet setter du brettet i kjøleskapet og lar de bli stående i noen timer. Du ser når sjokoladen er blitt stiv. Ønsker du tykkere lag med sjokolade, kan du bare dyppe flere ganger. Jeg tok denne gang halvparten av bærene med mørk og den andre halvparten med lys sjokolade. Noe for en hver smak:) 

Jeg tar med meg en på vei i klubb, men resten lar jeg stå til å ta med på middag i morgen. Hvis det
imidlertid skulle vise seg å være noen igjen etter at far i huset oppdager de i kjøleskapet...

Takk igjen til alle:)

- Vibeke




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar