søndag 21. april 2013

Søndag og kjøttkakemiddag

God søndag alle sammen. Her har vi hatt en skikkelig lang morgenstund etterfulgt av matlaging og tur til Hove! I overkant kjøling på Hove i dag eller  kanskje bare meg som kler meg i overkant oppmuntrende...? Lengter jo så etter sol og varme nå.

Denne helgen har som alle andre helger bare flydd avgårde. Nå venter vi på at far i huset skal komme slik at vi kan nyte søndagsmiddagen sammen.  På menyen i dag står hjemmelagde kjøttkaker, grønnsaker, poteter og brun saus. En søndagsmiddag som tatt ut fra barndommen og nok en personelig favoritt. Jeg bruker oppskriften til Ingrid Espelid, men bruker alltid karbonadedeig fremfor vanlig kjøttdeig. Hiver oppi litt muskat, ingefær, salt, pepper, potetmel og vann. Former fine kaker og steker i panna. Koker brun saus på kraft, mel og smør, mens jeg smaker til med salt, pepper og sukkerkulør. Serverer med kokte poteter, gulerøtter og brokkoli. Mmmm, skikkelig husmannskost, men det må til på søndager! Hvem vet, kanskje blir det is til dessert og...?


I kveld må vi på nytt planlegge ukas middager. Legger ut den nye ukemenyen så fort den er ferdig!

Ønsker alle en fortsatt fin søndag.

- Vibeke


3 kommentarer:

  1. Ser du har en hvit gryte fra Le Creuset, har du hatt den lenge? Den står høyt opp på ønskelista mi, men er så redd for at den skal se raskere skitten ut enn de andre fargene. Hva er din erfaring?

    SvarSlett
  2. Hei Karoline! Den gryta har jeg hatt i ca halvannet år tenker jeg. Min ser like fin ut som den gjorde den dag jeg fikk den! Jeg bruker den mye og er nøye med å rengjøre den. Fantastisk gryte, som absolutt kan anbefales:)

    SvarSlett
  3. Anonym05:30:00

    Jeg rister min egen milkshake!!!!!!!!

    SvarSlett