tirsdag 9. april 2013

Tips til de aktive små

Etter at vi sluttet på babysvømmming for snart ett år siden, har jeg ønsket at min datter skulle ta del i en form for organisert lek/idrett. Dette har jeg ønsket både for den sosiale biten og av den grunn at hun er aktiv og meget intressert i klatring, hopping osv. Som andre på hennes alder vil jeg tro. Det har derimot ikke vært mye å skryte av for de aller minste da både turn og dans ikke begynner før fylte fire.

Det var derfor med stor glede jeg i går mottok et tips fra en venninne om at Moltemyr barneskole her i Arendal hadde organisert barneidrett for barn mellom 2-6 år hver tirsdag kl 17. Det var jo midt i bliken for oss, akkurat noe slikt jeg hadde sett for meg. Her kunne barna leke fritt rundt i en gymsal. Turne i ringer, leke med baller, hoppe, stupe kråke, balansere og klatre.






Foreldre var med som frivillige hjelpere. Min datter storkoste seg og gikk fra det ene apparatet til det andre og ikke minst var det gøy å se hva de eldre barna gjorde.
Når det var slutt etter en times tid var det ei som absolutt ikke hadde lyst til å reise hjem. Godt å se når barna har det så bra. Og når mor spurte i bilen på vei hjem hvordan det hadde vært, var svaret klinkende klart; det var "goy". Haha, vi kommer definitivt tilbake neste uke!

- Vibeke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar