søndag 25. august 2013

Ukemeny 35/2013

For en helg!!! Helsefrøken har deltatt i storslått bryllupsfeiring denne helgen og tok seg rett og slett et par dager bloggefri. Fantastisk gøy å være med på å feire kjærligheten mellom to mennesker, så takk igjen og gratulerer til gode venner.

Uken som kommer har mange spennende ting på plakaten. Akkurart slik jeg liker det best. Men, travle uker krever desto mer planlegging. Ukemenyen er satt sammen og denne uken ser den slik ut:

Mandag: Laksewok
Tirsdag: Kyllingsuppe med pasta og våløk
Onsdag: Ovnsbakt torsk med søtpoteter og gulerøtter
Torsdag: Hjemmelagd pizza med grov bunn
Fredag: Kyllingwok
Lørdag: Fullkornspita
Søndag: Hjemmelagde hamburgere


Bryllupsfeiring over to dager setter dog sine spor i en eldrende kropp. I dag har jeg lovet kroppen min 8 timers søvn og det løftet har jeg tenkt til å holde. Bortsett fra å spise sunt og trene regelmessig mener nemlig helsefrøken at søvn er en avgjørende faktor for god helse. 

Hvem har vel ikke oppleved hvordan en dårlig natt med søvn påvirker både humør, konsentrasjon og yteevne neste dag? 

My point exactly.

- Helsefrøken


2 kommentarer:

  1. Så moro med bloggen Vibeke!
    Følger med og tar til meg litt tips her og der. Men jeg savner litt oppskrifter på noe av maten:)Det er nemlig mye lettere å lage maten, om man vet hvordan:)
    Ha en flott Helseuke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Siv-Hege! Så hyggelig at du følger med:) Jeg har fått tilbakemeldinger på det samme tidligere og prøver å gjøre noe med det. Det er nemlig noen datakunnskaper som ennå mangler for å få det akkurat som jeg ønsker det. Jeg lover å få fikset opp i det så fort som mulig. Enn så lenge finner du en del oppskrifter under "middagstips" i høyre marg, eller om du søker i søketeksten.

      Ha en flott helseuke du også!
      Stor klem:)

      Slett